Portretten Willem Alexander en Maxima van Yvonne Michielse

WA+MAXBent u voor privé of uw organisatie nog op zoek naar een afbeelding van de nieuwe koning en/of koningin, Yvonne Michiels maakte speciaal voor de gelegenheid een portret van beiden in de voor haar zo herkenbare manier van werken. Ieder portret heeft een eigen kleurstelling en de kleuren kunnen ook naar wens toegepast worden. Het wordt uitgevoerd in gerecycled PVC op linnen, formaat 80 x 80 cm, prijs € 2.500,- per portret.

Na een korte kennismaking met de kunstacademie volgde YVONNE MICHIELS (1966) haar studie aan de op de meer praktijkgerichte grafische school. Zij werkt in de reclamewereld bij verschillende reclamebureau’s om vervolgens freelance te gaan werken als grafisch vormgever. Van jongs af aan tekent en schildert zij en wordt gevormd door Cobra, fotografie en haar grafische achtergrond. Tijdens haar werk als vrijwilliger op een atelier voor verstandelijk beperkte kunstenaars komt zij voor eerst in aanraking met recycle-kunst. Een stagiaire was bezig met het bewerken van plastic tassen door het te smelten tot een 3-dimensionaal object. Zo ontstaat bij haar de idee om de gebruikte plastic tassen 2-dimensionaal te gaan gebruiken. Zij creëert haar eerste kleurrijke portretten, die spreken door duidelijke lijnen en restvormen. Grafische elementen en teksten vormen de ondersteuning. Kleur is zeer belangrijk voor haar, ‘Het staat o.a. voor de passie, blijheid, liefde en fascinatie voor de mensen om mij heen.’ De mensen die haar leven kleuren en dat zie je ook terug in haar nieuwe portretten. Op het eerste gezicht lijken de portretten schilderijen van mooie vrouwen. Sterke, actieve vrouwen, zelfverzekerd, ambitieus en modebewust. Maar wie langer kijkt ontdekt de emotie die achter “het perfecte plaatje” schuil gaat. Het verlangen om aan het ideaalbeeld te voldoen maakt hen vaak onzeker en kwetsbaar. Van dichtbij zie je duidelijk dat er geen penseelstreek verf is gebruikt! De portretten zijn helemaal opgebouwd uit losse stukjes plastic tassen. De tassen die symbool staan voor de moderne consumptie maatschappij met daarin de vrouw als fashionvictim.